게임과학연구

자료실


게임 관련 자료 아카이빙 페이지입니다.


게임과학연구 자료실

게임 관련 자료 아카이빙 페이지입니다.

[문화] 디지털 레저 문화의 창의적 진화, 시리어스 게임
[문화] CRASH-N-COMEDY: SLAPSTICK COMEDY IN CRASH BANDICOOT N.SANE TRILOGY AND CRASH TAG TEAM RACING
[문화] 영한 게임 번역에서의 명시화에 관한 고찰 - 게임 '리그 오브 레전드'를 중심으로 -
[문화] 시뮬라크르로 바라본 게임 공간의 장소성 형성과정 고찰
[문화] A Study on Ludo-narrative Harmony in the Video Game “Ghost of Tsushima”
[문화] FPS게임의 사용자 현존감과 플레이어 경험에 대한 키워드 연구 – Steam 리뷰와 게임 이용 시간을 중심으로
[문화] Observant Play: Colonial Ideology in The Legend of Zelda: Breath of the Wild
[문화] Video Games as Public History: Archives, Empathy and Affinity
[문화] Beyond Winning: A Situational Analysis of Two Digital Autobiographical Games
[문화] “The hardest battles are fought in the mind”: Representations of Mental Illness in Ninja Theory’s Hellblade: Senua’s Sacrifice