[게임과 인지 센터] 게임 디바이스에 따른 시각 자극 처리와 의사결정 차이 > 자료실

본문 바로가기

알림마당

Notification Yard

[게임과 인지 센터] 게임 디바이스에 따른 시각 자극 처리와 의사결정 차이

페이지 정보

profile_image
작성자 최고관리자
댓글 0건 조회 39회 작성일 23-12-08 15:33

본문

연구명 : 게임 디바이스에 따른 시각 자극 처리와 의사결정 차이 Differences in Visual Stimulus Processing and Decision-Making according to Game Devices


연구기간 : '22.6.1~'23.5.31 [2차년도 연구]


수행처 : 게임과 인지 센터 The Game-n-Cognition Center


주요내용 :


본 연구는 게임의 매체(VR, CS)와 게임하는 사람들의 초점 유형(결과 초점, 과정 초점)이 동기와 수행에 어떠한 영향을 미치는지 탐구하였다. 가설은 초점 유형과 매체의 특성이 일치할 때 동기와 수행이 높을 것으로 예상하였다. 연구 결과 VR에서 과정을 중점으로 게임을 하는 사람들이 결과를 중점으로 하는 사람들보다 더 좋은 수행을 보였다. 또한 자신의 수행 정도를 물어본 질문에서 과정 초점 참가자가 CS보다 VR에서 정확도가 떨어졌다. 정확도가 떨어진 VR에서 더 좋은 수행을 보였으며 이 결과들로 디바이스의 차이와 심리적 상태를 같이 고려해야 함을 논의하였다.


This study explored the influence of the device of gaming(VR, CS) and individuals' focus types(outcome focus, process focus) on motivation and performance. The hypothesis was that when the focus type aligns with the characteristics of the device, motivation and performance would be higher. The results showed that individuals who focused on the process of gaming in VR demonstrated better performance compared to those who focused on the outcome. Additionally, when asked about their own performance, process-focused participants in VR exhibited lower accuracy compared to CS. Despite the lower accuracy in VR, better performance was observed. These findings suggest that differences in device and psychological states need to be considered together, emphasizing the need for further discussion. 

첨부파일


대표전화 :
FAX :
E-mail :
주소 :
Copyright © . All rights reserved.